Filozofia a stratégia školy
Zmyslom našej práce je vytvoriť materskú školu, do ktorej deti radi chodia, kde staršie deti pomáhajú mladším, kde učiteľky sú pre deti kamarátkami, kde sa rešpektuje osobnosť, sloboda a dôstojnosť dieťaťa, kde sa dieťa spontánne rozvíja v príjemnom a podnetnom prostredí......
Zameranie našej školy charakterizujú slová zdravie, šťastie a bezpečnosť. Vlastné zameranie sa vo svojej podstate orientuje na celkový rozvoj detskej osobnosti. A keďže chceme, aby boli naše deti počas predškolského obdobia a po jeho absolvovaní:
Š - šikovné
I - iniciatívne
K - kreatívne
U - usmievavé
L - láskavé
K - kamarátske
O - obozretné
V - vzdelané
O - ochotné .................. nazvali sme náš vzdelávací program ŠIKULKOVO
Školský vzdelávací program Šikulkovo má pripraviť na ďalšie vzdelávanie a do života deti vzdelané a schopné vo všetkých oblastiach. Plnením cieľov tohto programu získa dieťa určité spôsobilosti, zručnosti a vedomosti, ktoré je schopné v budúcnosti ďalej rozvíjať. Podľa toho sme si určili vlastné ciele, ktoré zohľadňujú naše koncepčné zámery, akceptujú ciele a princípy vzdelávania, rešpektujú potreby a záujmy detí, ich zákonných zástupcov a pedagogických zamestnancov.
Vlastné ciele sú:
-zamerané na bezpečnosť vo vzťahu k sebe aj iným
- viesť deti k ochrane zdravia, bezpečne a správne sa orientovať v cestnej premávke
- uľahčiť adaptáciu, podporovať asertivitu a empatiu,
- kontrolovať a regulovať vlastné správanie, vedieť prijať kritiku, tolerovať omyly a chyby,
- využívať zdroje informácií, rozvíjať digitálne zručnosti.
-zamerané na zdravie a zdravý životný štýl
- rozvíjať návyky súvisiace so zdravým životným štýlom,
- rozvíjať fyzické a psychické zdravie,
- podporovať záujem o živú a neživú prírodu, prírodné javy, rozvíjať elementárne ochranárske postoje.
-zamerané na osobnosť a jedinečnosť dieťaťa
- kultivovať svoju osobnosť, rozvíjať estetické cítenie a tvorivosť,
- vytvárať podmienky na úspech každého dieťaťa, podporovať jeho zvedavosť, nápady, upevňovať zmysel pre humor,
- rozvíjať sebaistotu a jedinečnosť detí, podporovať detské priateľstvá a sociálny kontakt,
- voliť primeraný spôsob komunikácie, rozvíjať medziľudské vzťahy,
- posilňovať úctu k rodičom a blízkym ľuďom, kladný postoj k materinskému jazyku, tradíciám, prehlbovať vzťah k rodnému mestu, jeho okoliu, aj vlastnej kultúre,
- podporiť vzťah dieťaťa k poznávaniu a učeniu cez hru, vlastný zážitok a skúsenosť,
- akceptovať multikultúrne odlišnosti v duchu porozumenia a tolerancie, posilňovať úctu k ľudským právam a základným slobodám.
Ciele korešpondujú so vzdelávacími oblasťami, ktoré určujú obsah predprimárneho vzdelávania.