Koncepcia školy
Koncepcia je rozpracovaná na obdobie piatich rokov, rešpektuje históriu, stratégiu aj filozofiu školy, pričom na každý rok sú schválené priority, ktoré vychádzajú z momentálnych požiadaviek rodičov a spoločnosti, pedagogicko- organizačnch pokynov, ale aj podmienok školy. Návrh koncepčných zámerov na školský rok 2020/2025:
Dlhodobé ciele / 2020-2025/ :
1. rozvíjať sebaistotu a jedinečnosť, sociálny kontakt
2. rozvíjať návyky súvisiace so zdravým životným štýlom a bezpečným konaním
3. utvárať národné povedomie, upevňovať pocit lokálpatriotizmu a vzťahu k prírode
4. podporovať celoživotné vzdelávanie zamestnancov
Priority na príslušný školský rok:
Edukácia
- rešpektovať práva dieťaťa, tolerovať potreby, záujmy, vyžadovať kontakt s rovesníkmi, chrániť vlastnú bezpečnosť, preferovať zdravý životný štýl, rozvíjať tvorivosť, myslenie, estetické cítenie a nadanie
- zdokonaľovať komuikáciu, kooperovať v skupine, prejaviť vlastný názor, využívať vo vzdelávaní hru a zážitkové učenie
- objavovať súvislosti medzi informáciami, využívať zdroje, pripraviť sa na celoživotné vzdelávanie
Riadenie
- ovládať legislatívu, právne normy, používať efektívne pracovné postupy, vytvárať priaznivú klímu a imidž školy, prezentovať sa na verejnosti, prerozdeliť kompetencie, vytvoriť objektívny systém hodnotenia detí, zamestnancov, dôsledne viesť dokumentáciu, akceptovať nové metódy, formy práce, uplatňovať inovačné prvky, zabezpečiť odbornosť a kvalitu pedagogických zamestnancov
V činnosti s deťmi:
- rozvíjať multikultúrnu a regionálnu výchovu
- rozvíjať predčitateľskú gramotnosť a počítačovú gramotnosť
- rozvíjať grafomotoriku, pohybové schopnosti, zabezpečiť pravidelné cvičenie, preferovať zážitkové učenie
Vo vlastnej činnosti a v prospech školy:
- prezentovať sa kvalitou na verejnosti a webe. Získavať príspevky cez sponzorov a podávanie projektov, pokračovať v obnove interiéru a exteriéru, spolupracovať so zriaďovateľom, prehlbovať vzťahy na pracovisku v odbornej komunikácii a v sociálnom a spoločenskom, pozornosť venovať v kontrolnej a hospitačnej činnosti- uplatňovaniu, vzdelávaniu, sledovať odbornú literatúru, informácie získavať cez odoborné média